Tips för träningsschema hemma! 16:50 21/09 2014 ? 0
Alla har ju faktiskt inte tillgång till gymträning så jag tänkte ge tips hur man kan lägga upp ett schema för att träna hemma, men ändå så det blir effektivt! Så detta är bara ett tips, ni kan ju lägga om dagarna osv men ja!
 
Först och främst säger jag: VÄRM UPP! Det är ett måste, verkligen! Annars kan man skada kroppen. Hur ni värmer upp spelar egentligen ingen roll, ni kan springa på stället, gå ut på en powerwalk, jumping jacks. Men gör minst 5 minuter så kroppen blir uppvärmd!
 
Pass 1:
 
Pass 2:
 
Pass 3:
  • Benlyft – 12x3
  • Crunches -12x3
  • knäböj – 12x3
  • Utfallssteg – 12x3
  • V-ups – 12x3
 
Pass 4 - Konditionsträning:
Ta en snabb cykeltur, powerwalk, spring u name it! Tror de flesta vet vad konditionsträning är! Men det finns även några övningar du kan göra som jag tänkte tipsa om!
  • burpess 30x3
  •  hopp 30x3
  •  jumping jacks 30x3
  •  jumping squats 30x3
 
Måndag: Pass 1 - Mage, rygg, ben
Tisdag: Pass 2 - Armar, Axlar, Bröst
Onsdag: Vilodag! Det behövs för att kroppen ska återhämta sig! Du kan gärna cykla lite lätt eller ta en lugn vardagsrpomenad men överansträng dig inte!
Torsdag: Pass 3 - Ben, Mage
Fredag: Pass 4- Konditionsträning
Lördag: Vilodag! Gå gärna ut på en vardagspromenad, och glöm inte att unna dig något riktigt gott!
Söndag: Välj vilken du vill! Vad vill du träna idag? Pass 1, 2, 3, 4 eller kanske kondition? Välj helt själv. Bara du utför någon sorts träning!
 
 
Kategorier: , Kommentarer Kommentera inl�gget h�r: Namn: Kom ih�g mig? E-postadress: (publiceras ej) URL/Bloggadress: http:// Kommentar:        Kategorier • • Allmänt • • Fitspo • • Frågestund • • Frågor och svar • • Kamp mot självförtroende • • Kost • • Länkbyte • • Mat & Recept • • New in • • Text • • Tips • • Träning • • Träningsschema • • Veckans utmaning • • visste ni • • wanties • • Ätstörning/Självbild • Arkiv • • Februari 2015 • • Januari 2015 • • December 2014 • • November 2014 • • Oktober 2014 • • September 2014 • • Augusti 2014 • • Juli 2014 •