Läsning sen god natt! 01:10 31/08 2014 ? 2 Varit en lång dag idag! Först hämtade vi lilla Johanna sen åkte vi till ikea och gick runt lite, köpte ett sims spel på game stop och sen träffade jag Ronja som ligger på sjukhuset denna helg av lite personliga själ! Men det verkade ganska lugnt ändå.

Vi träffade några av hennes vänner, va vid leksakerna och cyklade runt inomhus! Allmänt trevligt, såg att de tidigare inlägget kom lite sent meeeen bättre sent än aldrig! Nu ska jag läsa " Isabellas hemligheter " av Isabella löwengrip innan jag somnar! Imorgon ska vi upp tidigt, lämna Johanna, gå på stan och kanske ikea! Sen även gymma såklart. Mer uppdatering imorgon, god natt !



Kategorier: , Rädd för att gymma? 21:53 30/08 2014 ? 0

När man första gången ska gymma så kan man känna en viss osäkerhet, jag vet för så kände jag med. Man vet inte vilka maskiner man ska välja och heller inte hur man använder maskiner/vilka vikter man ska ha osv. De flesta gym har gratis instruktörer som hjälper till att visa maskiner som är bra för just DIG, dom går igenom ditt mål och väljer sen efter det passande maskiner! 

Men här är bra att veta:

VÄRM UPP i cirka 5/10 minuter, det gör så blodcirkulationen kommer igång och musklerna värms upp, det är väldigt viktigt annars kan det bli problem om man har otur!

UPPREPA Oftast brukar jag och flera köra maskinerna  12x3, varje maskin! Man kan också göra tex 2 gånger 12 sen en gång 8, men klarar man inte mer än 8 så ska man sänka vikten ett hack för då är det för mycket. Mellan varje gång man kör ska man vänta runt 1 minut mellan varje!

SPÄNN När det är sittande maskiner eller övningar, glöm inte att spänna magen för resultat även där! Sen är det sittandes maskiner kan det vara bra att svanken är stabil i ett naturligt läge, spänn inte axlarna heller, sänk dom och dra bakåt lite!

TEMPOT Det ska ta två sekunder att dra vikten till sig/skjuta den ifrån sig, och fyra sekunder att hålla emot på vägen tillbaka. Kör man så, då blir det mer träning för musklerna!

KONCENTRERA DIG på rörelsen du gör! Tränar du biceps ska det vara just biceps som arbetar inte något helt annat.

TRÄNA INTE SAMMA SAK Om du tränar flera gånger i veckan är det bäst att ha ett schema, tillexempel överkropp en dag, en dag ben osv för då får kroppsdelarna vila ordentligt och återhämta sig, då mår kroppen mycket bättre!

STRETCHA de muskler du tränat. Det påverkar återhämtningstakten och gör att du kan bibehålla rörligheten vilket är nödvändigt för att kunna utföra rörelserna i gymmet på ett korrekt sätt.

VILA musklerna helst i 48-72 timmar mellan gympassen. Då hinner de återhämta och bygga upp sig.

 

Hoppas det var till någon hjälp! Kommentera om ni vill läsa om något mer inom träning isåfall vad, ska försöka få upp en del då detta är för träning!

 

 

Kategorier: , Kräftskiva! 23:58 29/08 2014 ? 0 Min andra kräftskiva för iår faktiskt! Tog lite smygkontakt så jag kunde lägga york här! Juste.. Träningsinlägget blir imorgon, jag ner om ursäkt men var tvungen att fixa mig när jag kom hem och nu är jag jätte trött så ska sova nu, god natt! 



Tog lite mer kräftor och räkor än på Bilden men ja hehe



Kategorier: , / kommentarer S�k i bloggen Senaste inl�ggen • • Läsning sen god natt! • • Rädd för att gymma? • • Kräftskiva! • Kategorier • • Allmänt • • Fitspo • • Frågestund • • Frågor och svar • • Kamp mot självförtroende • • Kost • • Länkbyte • • Mat & Recept • • New in • • Text • • Tips • • Träning • • Träningsschema • • Veckans utmaning • • visste ni • • wanties • • Ätstörning/Självbild • Arkiv • • Februari 2015 • • Januari 2015 • • December 2014 • • November 2014 • • Oktober 2014 • • September 2014 • • Augusti 2014 • • Juli 2014 •